SUPERMAMU NEPORAZÍŠ!

Volám sa Katka Paulišinová a na základe vlastných skúseností a nadobudnutých poznatkov chcem pomôcť a ukázať mamičkám ako zdravo a chutne pripraviť našim deťom hodnotné jedlo a uľahčiť im prácu pomocou konkrétneho návodu

Radím mamičkám ako začať s príkrmami, ako pokračovať pri zostavovaní destkého jedálnička a ako variť hodnotné jedlo, ktoré prospieva celej rodine.

Keď sa narodila moja prvá dcéra, už od začiatku som riešila ťažkosti s dojčením. Malá sa nechcela prisať, mala silnú žltačku, vkuse spala a nepriberala. Na odporúčanie detskej lekárky sme kúpili umelé mlieko a začali sme ju kŕmiť z fľaše. No nedalo mi to, veď som bola odhodlaná dojčiť. A tak som začala hľadať.

Dostala som sa na stránku o dojčení - mamila.sk, kde som si prečítala veľa informácii, ktoré by určite mali byť súčasťou predpôrodných príprav a mali by ich tiež čítať sestričky na oddelení šestonedelia. Rozhodla som sa kontaktovať laktačnú poradkyňu a na telefóne s ňou som trávila denne aj hodinu. Nebudem tu opisovať všetko čim sme si museli prejsť, bolo by to nadlho. No je veľmi dôležité mať správne informácie a vedieť ako na to hneď od začiatku a ja som to nevedela. AAle, zvládli sme to 🙂 Malá sa nakoniec prisala, krásne papkala a priberala aj bez umelého mlieka a dojčila som ju ešte aj počas druhého tehotenstva.

Pri zavádzaní príkrmov som však natrafila znova na kopec otázok, na ktoré mi nikto nevedel dať odpoveď. Hľadala som informácie o tom, čo už môže papať, čo ešte nie, ako to pripraviť, koľko toho má zjesť, kedy a čo má papať - no milión otázok. Moja vtedajšia pediatrička mi toho veľa nepovedala 🙁 a rady v rámci rodiny boli jednoznačné - všeeetko môže, aj my sme jedli a nič nám nebolo.. Áno, 6 mesačné dieťa a vyprážaný rezeň, nie je problém :D.

Hľadala som si odpovede na moje otázky na internete, ale bolo toho strašne málo a hlavne žiadne ucelené informácie. Strávila som pri tom kopec času, ktorý som mohla využiť určite nejako ináč, napríklad
s mojou dcérkou.

 

 

 

Do témy stravovania som sa  začala ÚPLNE zamotávať po druhom pôrode, kedy som veľmi schudla (mala som 53 kg) a naozaj sa mi to páčilo :). Nechcela som sa znova dostať do mojej pôvodnej váhy (72 kg), a tak som o stravu a výživu začala veľa zaujímať.

V oblasti výživy som si urobila rôzne certifikáty a kurzy detského stravovania, chodievam na rôzne prednášky, a neustále niečo študujem. Nebudem a nechcem sa tu však teraz označovať za neviem akého certifikovaného odborníka (veď odborníci sú dnes už všetci).

Chcem vám len pomôcť na základe vlastných skúseností, povedať vám akých chýb sa vyvarovať a objasniť problematiku stravovania na základe vlastného postoja k celej veci.

 

Pochopila som, že nie je jedno čo jeme, má to veľmi podstatný vplyv na to, aký život budeme žiť - či chceme tráviť čas v čakárni u doktorky ALEBO byť plný energie a život si jednoducho užívať  naplno.

V mojej zbierke kníh sa nachádzajú publikácie rôzneho druhu, zdravotného
či psychosomatického charakteru.

Predovšetkým sa však snažím riadiť zdravým rozumom a akýmkoľvek chorobám predchádzať hodnotným jedlom, pokojným spôsobom života a pohybom.

Pestujeme vlastnú zeleninu bez postrekov, máme mini farmu a venujeme sa tiež pestovaniu a zbieraniu bylín, ktoré využívame pri všetkom.

ODBORNÉ KURZY:

Výživa detí (ATAC)

Výživa detí a žien počas tehotenstva a dojčenia (Welko)

Kurz Aromaterapie (Aroma - Explorer)